Fagforbundet Overhalla

Fagforeningas forside arkiv

Trepartsamarbeid i Russland

Trepartsamarbeid og den norske modellen kontra samfunnet i Russland skapte undring og lærdom da Fagforbundet Sør-Trøndelag arrangerte en konferanse i Kostroma i Russland siste uka i juni.

Sykehuset feiret 10 år med aksjon sykkelsete

Fagforeningen ved St. Olavs hospital møttes tidlig mandag morgen og gjorde seg klar for en dag hvor 10 år med Fagforbundet skulle feires. Morgenens plan var klar; alle sykler skulle få røde trekk over sykkelsete.

Deltid: Vil ha Trondheimsmodellen

Regjeringen ønsker å komme deltidskulturen i det offentlige til livs, og vil innføre Trondheimsmodellen i hele landet.

Fagdag for elever

Nok en gang inviterte Fagforbundet Sør-Trøndelag elever fra de videregående skolene til en dag med ulike temaer. Elevene fikk høre fra en oppvekst med en alkoholisert mor fra Marius Sjømæling, og de fikk testet ut sine egene fordommer i møte med Norsk Folkehjelps menneskebibliotek.

Ungdommen provoserte under valgkampåpning i Nordre

Ungdomsutvalget og de rødgrønne ungdomspartiene inntok Trondheims paradegate, Nordre, lørdag med en valgkampaksjon som både provoserte og begeistret.Mens flere av høyrepartiene var imponerte over kreativiteten, ble ei eldre dame rasende på stuntet som tok mål av seg å vise forskjellene på høyre og venstre side i politikken.

Menneskebiblotek i Trondheim

På menneskebibloteket kan vi møte mennesker vi sjelden møter, men mange har meninger om. Hvordan er det å være muslim, HIV positiv, kristen, blind, homofil? Møte 9. april hos Fagforbundet Trondheim til et annerledes biblotek.

Tur til St. Petersburg

Tradisjonen tro inviterer Fagforbundet Sør-Trøndelag "Aksjon Aidsbarn i Russland", på tur til St. Petersburg. Hovedmålet med turen er å besøke sykehuset som har ansvaret for "Aidsbarna" våre.

AKTIVITETSPLAN 2013

Her finner du Fagforbundet Sør-Trøndelag sin aktivitetsplan for 2013. Sist oppdatert 19.03.13

Fane 2 samling

Fagforbundet Sør-Trøndelag inviterer til samling Tid: 16. – 17. april 2013 Start 1. dag kl. 1000 og avsluttes 2. dag kl. 1530 Sted: Ørland Kysthotell, Brekstad

Ansatte må ikke bli syndebukker (Avisa Sør-Trøndelag 16.3.13)

Seksjonsleder Janne Kristin Bjørnerås skriver i et innlegg, som svar til den siste tids mediekjør mot barnehagene, at de ansatte ikke må bli gjort til syndebukker for dårlige rammevikår.